Gary Lineker has blasted the Daily Mail over an 'outrageously misleading' headline

Photo:Chris Jackson/Staff/Getty
Photo:Chris Jackson/Staff/Getty

Gary Lineker, former England footballer and the face of all those Walkers crisps adverts, has been going through the process of a divorce, and like all things personal and celebrity-driven, the Daily Mail has risen eyebrows with its commentary.

Lineker, who had been married to 36-year-old Danielle Bux for six years has taken offence to what he calls a “misleading” Daily Mail headline.

The headline read:

Lineker cries foul over cost of divorce

He took to Twitter to air his grievances:

The Daily Mail seems to have formed the basis of its article on Lineker's interview with Mathew Stadlen on divorce for the Radio Times:

Just generally speaking, it’s very easy to get married and very difficult to get divorced. And we know that lawyers try to manipulate it to make you spend more money and basically end up hating each other.

But he clarified his comment:

Mathew Stadlen, the journalist who interviewed Lineker for the Radio Times, also took to Twitter to express his annoyance about the way the story was covered:

While the headline may have been misleading, the article itself seems to be in line with Lineker's words:

Lineker…cannot hide his contempt for the divorce system.

The Mail goes on to quote him from the Radio Times interview:

I think there should be a mathematical equation that goes straight to the courts and they sort it out.

More: The Daily Mail just slut-shamed an elephant

More: Here's what Gary Lineker said about Claudio Ranieri when he was appointed as Leicester City's manager

The Conversation (0)