Person

A quite spectacular typo from the Washington Post

Posted by in offbeat
              
17499-1gdrme8.jpg

The Washington Post has been forced to correct one of its online articles after appearing to confuse the Prince of Wales with Sinn Fein leader Gerry Adams.

17499-1nn134y.jpg

An article on the paper's website on Tuesday, ahead of the historic meeting between Charles and the Irish republican leader, read: "Prince Charles has always denied he’s a member of the IRA."

After being spotted by Post readers and people on Twitter, the article was taken down from the site and republished with the below clarification.

17499-1yts1e5.JPG

It is, of course, Gerry Adams who has had to deny being a member of the IRA - something he reinforced after the meeting between the pair in Galway.

The paper subsequently explained the error had, in part, been due to an "experimental partnership" with Bangshowbiz.com - whose name appears on the byline of the article.

"[We] removed this post initially to investigate the issue with the vendor,” a spokesperson for the paper told the Washingtonian, before it was corrected and republished.


More: 12 of the very best newspaper corrections

More: The Guardian in one of the best newspaper corrections of recent times

Keep scrolling for next article